Menu Sluiten

Evenementen

Hieronder vind je een overzicht van alle evenementen van de Oranjestichting Roosendaal. Je kunt meer informatie lezen op de pagina van de evenementen. Als je vragen of opmerkingen hebt, verzoeken wij je om contact op te nemen met ons middels het contactformulier. Wij zullen je zo snel mogelijk te woord staan.

Koningsdag

Koningsdag in Roosendaal. Oranjestichting Roosendaal levert een grote bijdrage aan dit oranjefeest door het organiseren van verschillende activiteiten op deze prachtige dag. Lees verder.

Oldtimer Oranjerit

Ooit als aardigheidje geïntroduceerd tijdens de Bevrijdingsdagviering in 2005, maar inmiddels een niet meer weg te denken onderdeel in de programmering van de Oranjestichting Roosendaal. In 2024 zal de oranjerit plaatsvinden op zondag 21 april. Bekijk hier of de inschrijving voor de Oldtimer Oranjerit openstaat.

Dodenherdenking

Op 4 Mei, vanaf 19:45u, zal bij het monument aan de Parklaan de officiële dodenherdenking plaatsvinden.

De Oranjestichting Roosendaal zal deelnemen aan de ceremoniële kranslegging.

Herdenken en Vieren

Herdenken & Vieren

Elk jaar wordt er in Schouwburg De Kring een Bevrijdingsconcert gegeven in het kader van herdenken en vieren. Hiermee wordt aandacht gevraagd voor de bevrijding van Roosendaal en naastgelegen dorpen én de Veteranendag. Lees verder welke bijdrage de Oranjestichting Roosendaal heeft bij het Herdenken en Vieren.