Menu Sluiten

Vrijmarkt

Traditioneel is er de Vrijmarkt op het Tongerloplein, Kerkstraat en een stukje Molenstraat.

Iedereen is welkom met tweedehands speelgoed, kleding en andere snuisterijen. Vanaf ongeveer 7.00 uur ’s ochtends (niet eerder!) kan er opgesteld worden onder toezicht van de mensen van de Oranjestichting.

Dieren, etenswaren en commerciële verkoop is niet toegestaan. Een plekje kan men niet reserveren, het is “wie het eerst komt, wie het eerst maalt”. De grootte van je kleedje/tafeltje is maximaal ongeveer 3 bij 2 meter.

Let op! Het Tongerloplein en de Molenstraat zijn niet toegankelijk voor auto’s, uitladen graag aan de Nieuwstraat of Kloosterstraat en auto parkeren in de parkeergarage!

Vanaf 7.00 u ’s ochtends is het mogelijk (tegen betaling) gebruik te maken van de toiletten bij de City Bioscoop in de Nieuwstraat.

Wat kost een plaatsje op de Vrijmarkt?

Helemaal niks! Deze markt is helemaal vrij!

Kan ik een plekje reserveren?

Nee, dat is niet mogelijk.

Mag ik zelf gebakken cupcakes of taarten verkopen?

Nee, er mogen geen etenswaren verkocht worden.

Mogen we met de auto spullen naar onze plek brengen?

Nee, dat mag niet. Auto’s, aanhangers en busjes mogen het terrein van de Vrijmarkt niet op. Je mag wel uitladen in de Nieuwstraat of Kloosterstraat. Neem niet te veel mee of te grote, zware dingen. Aan het einde van de dag moet je alles wat niet verkocht is, ook weer mee kunnen nemen. Vaak is het dan erg druk in de stad.

Kan ik alles wat ik niet verkoop laten staan?

Hiervoor kun je een boete krijgen. Alles wat je niet verkoopt, ruim je zelf op. Neem zo veel mogelijk mee naar huis, kapotte dingen mogen in de oranje containers, maar deze zijn in aantal zeer beperkt. Vraag dit van tevoren even aan mensen van de Oranjestichting.

Mag ik overal zitten waar ik wil?

Niet altijd, de mensen van de Oranjestichting weten waar je wel of niet mag zitten.

Mag ik mijn nestje puppies verkopen op de Vrijmarkt?

Dat is niet toegestaan. Het verkoop van dieren en etenswaren mag niet op deze Vrijmarkt, daar hebben we geen vergunning voor.

Kan ik als ondernemer in een kraampje mijn parfums verkopen?

Nee dat mag niet op onze Vrijmarkt. Op de Kade is dit wel mogelijk, hiervoor moet bij Kaaike Boven zijn. Dit hoort niet bij de Oranjestichting.