Menu Sluiten

Koningsdag

Hieronder lees je een globale planning van de activiteiten op Koningsdag.

Planning Koningsdag

Op het Tongerloplein, Kerkstraat en in de Molenstraat voor het Tongerlohuys vindt de traditionele vrijmarkt plaats. Iedereen is welkom met tweedehands speelgoed, kleding en andere snuisterijen. Vanaf ongeveer 7.00 uur ’s ochtends kan er opgesteld worden onder toezicht van de mensen van de Oranjestichting.

Dieren, etenswaren en commerciële verkoop is niet toegestaan. Een plekje kan men niet reserveren, het is “wie het eerst komt, wie het eerst maalt”. Vanaf 1600u start de afbouw van het evenement. Voor 18:00u dien je het terrein te verlaten met alle niet-verkochte spullen. Op dat tijdstip is het evenement voorbij.

Rond 11.00 uur worden de gedecoreerden uit de gemeente Roosendaal ontvangen in De Kring, waar een gezellige bijeenkomst georganiseerd wordt door de gemeente. De voorzitter van de Oranjestichting, Paul van den Berg, en de Burgemeester van de Gemeente Roosendaal, de heer Han van Midden, houden een korte speech.

Om 13.00 uur vindt het hijsen van de vlag en het zingen van het Wilhelmus plaats, wat tevens de officiële start is voor de feestelijkheden.

Vanaf 13.00 uur zullen er verschillende activiteiten voor de kinderen zijn in de Molenstraat o.a. springkussens, sweeper, skelterbaan. Op de Markt achter de Tullepetaon zijn nog enkele kermisattracties. Ook de jeugdbrandweer is weer aanwezig op de hoek Dominéstraat en Bloemenmarkt. Voor de volwassenen is er muziek op drie podia.

Op het podium op de Bloemenmarkt (bij Tien en Ergens Anders) is er een DJ met jaren 80 en 90 muziek. Op het podium voor het Oude Raadhuis spelen verschillende bandjes. En op het podium in de Molenstraat (bij Jaxx) komen verschillende bands o.a. Out of the Jukebox.